ACTA REUNIÓ AMPA CAN CLADELLAS 26/10/18
ASSISTENTS: Silvia
Calvo, Isabel Luna, Violeta Pérez, Edith Vilana, Marta Fuentes, María Pérez,
Ana Molina, Dalia Mohedano, Ana Montoya, Pily Sánchez, Beatriz Del Río.
ORDRE DEL DIA
1.- Lectura i
aprovació acta AMPA 13/09
2.- Lectura i
aprovació acta anterior direcció-AMPA 20/09
3.- Resum
reunió festa castanyera 26/09 i valoració festa 20/10
4.- Resum
reunió FAPAC 22/10: menjadors gestionats pel Departament d'Ensenyament
5.- Resum
Consell Escolar Municipal 23/10
6.- Reparació
jardineria
7.- Facturació
benefici Extraescolars Girem
8.- Quota AMPA
curs 19-20
9.- Caga tió,
Reis i fotos Nadal
10.-Temes
importants reunions setmanal AMPA-Direcció
11 - Inspecció
cuina
12 - Festa fi de
curs
13 - Informació
web Ajuntament
14 - Casal Nadal
15 - Comissions
curs 18-19
16
- Precs i preguntes
1.- Lectura i aprovació acta AMPA 13/09
Continua pendent:
6. Reparacions cuina
(acta 13/09/18):
- Canviar
els fluorescents.
- Etiquetar els recipients d’aquest oli. (oli
usat).
6. Valoració festa final de curs 15/06 (acta 13/09/18): Possible compra de nevera de bar
amb els beneficis obtinguts del servei de bar a la festa.
7. Extraescolars Curs 18-19.
Continua pendent:
Signar el contracte de Judo
i Aloha. S’ha inclós una clàusula al contracte de Judo per realitzar una
exhibició final on es fara l’entrega dels cinturons.
10. Preparació Assemblea general Oct/Nov.
En referència a:
“La persona que feia de censora fins ara, no pot
continuar aquest any i es necessita voluntari/ària. La seva tasca és la de
revisar els comptes i que estigui tot quadrat”...
Segons conversa amb la
gestoria, no caldria censora. La mateixa figura de tresorera podria fer aquesta
tasca.
Continua pendent:
Ampliació jornada secretària
de l’oficina AMPA de 2 a 3 hores setmanals.
2.- Lectura i aprovació acta anterior
direcció-AMPA 20/09
Cap comentari.
3.- Resum reunió festa castanyera 26/09 i
valoració festa 20/10
A la reunió amb
l’Ajuntament es va parlar de les bases de participació a l’exposició i de l’
obsequi per a cada participant. Es va suggerir que l’obsequi fos igual per
tots. Va resultar ser una bossa de berenar i per Escola Bressol, una pilota.
Els participants a la reunió eren els de la comissió d’aquesta festa. Es van
presentar 113 moniatos disfressats. S’aprecia un descens de participació any
rere any. Es proposarà per l’any vinent que les famílies estiguin informades
amb més temps i es donaran directrius per que sàpiguen com participar.
4.- Resum reunió
FAPAC 22/10: menjadors gestionats pel Departament d'Ensenyament
AMPA i CECOC es reuniran per tractar aquest tema
conjuntament.
Resum
de la reunió de la FAPAC a l’ESCOLA FERRAN i CLUA, SANT CUGAT DEL
VALLÉS:
L’esborrany de Decret que pretenen aprovar i entraria en
vigor al setembre de 2019 neix d’un acord marc que estableix la necessitat d’un
canvi en la gestió del servei de menjador. El Dept. d’Ensenyament amb les
recomanacions dels interventors i amb la normativa europea que recomana altre
tipus de gestió del menjador, ho interpreta a la seva manera i arriba a la
conclusió de que només es pot recórrer a la contractació pública.
Aquest Decret busca la privatització del servei de
menjador en benefici de les grans empreses a través de contractació pública i
en cap moment parla de les necessitats dels alumnes. Es duria a terme sempre i
quan hi hagués viabilitat econòmica per part de les empreses privades aspirants
a concurs públic, és a dir, si la empresa pot donar aquest servei per un preu
mínim possible de 6,80€, per tant, també hi haurà pujada dels preus.
Permet la línia freda. Aquest menjar podria produir-se
amb mesos d’anterioritat i a qualsevol part del món, quan fins ara lluitem per
una alimentació equilibrada i dins dels recursos, sostenible i de proximitat.
No vincula el temps de migdia al dret a l’educació, sinó
que, el considera com un servei subsidiari o complementari.
Augmentaria les ràtios, serien molt elevades. Per exemple: P3, P4 i P5 (1-20), Primària (1-30),
Secundària (1-40).
No requereix cap tipus de formació o preparació del
personal a càrrec al servei de menjador.
Exclou a les AMPA en la gestió del servei de menjador.
Exclou als alumnes amb necessitats específiques.
No tracta altres temes com la gestió de la cuina si
existeix, monitoratge...
Hi ha un termini de transició de 2 anys des de
l’aprovació del Decret fins que totes les escoles de Catalunya es gestionin
d’aquesta forma.
Per part de FAPAC:
Denuncien la manca d’informació a les famílies i la
possibilitat de participació, opinió.
Està esperant per part del Conseller d’ensenyament, un
informe que estableixi uns arguments jurídics i convincents pels quals les AMPA
no estiguin en disposició de gestionar el servei de menjador, ja que, en cap
cas fa referencia en l’esborrany de Decret.
No poden dir res de l’article 2 de l’esborrany, el que
parla de la contractació pública (està com protegit, blindat).
Està redactant un manifest que sortirà la setmana vinent
(setmana 26 oct), al que podran adherir-se les AMPA.
No accepten pujada de preu.
No el considera com un servei complementari a l’educació
sinó que ha de formar part del projecte educatiu.
Proposa ràtio 1-15 en tots els casos.
La MUCE (Marc Unitari de la Comunitat Educativa) farà una
convocatòria per donar força a la nostra veu.
Ara per ara només pot esperar l’informe en resposta a la
carta. Només és un esborrany. Fins que no hi hagi Decret no es podran fer
esmenes. Aquest Decret s’aprovaria entre finals d’octubre, principis de
novembre i es començaria amb aquesta modalitat a partir del setembre. El Decret
entraria en vigor de cara al curs 2019-20.
Entenen que ja ho tenen tot previst, el concurs obert i
les empreses participants informades perquè és d’immediata aplicació.
Les AMPA podrien demanar suport a l’Ajuntament com a via
de comunicació més directe amb el Dept. D’Ensenyament. Així mateix, la Direcció
de l’escola podria demanar poder dirigir aquest espai de temps. D’aquesta forma
també donaria suport i mostraria rebuig a la nova modalitat.
Arribat el moment, no es descarten mobilitzacions al
carrer en senyal de protesta. Cada municipi hauria d’actuar en conseqüència.
5.- Resum Consell Escolar Municipal 23/10
Presentació noves directores Escoles: Folch i
Torres i Palau.
Calendari festes locals: 2/09/19 i 10/06/19.
Es van presentar les Matricules:
Un total de 3.027 alumnes matriculats entre
Escola d’adults, bressols, etc.
Al 2019 començaran a P3: 123 nens. Nascuts al 2017: 98. Nascuts al 2018: 69.
Projecte
integral de co-educació, dirigit per l’empresa Cúrcuma. Han
començat a totes les Escoles Bressol i de Primària. A l’Institut no perquè no
hi ha pressupost.
Objectius:
. Comprensió de la problemàtica en problemes de
gènere.
. Detectar violència de gènere a l’entorn
educatiu i estratègies per superar-les.
. Detectar i distingir les pràctiques
discriminatòries de les co-educatives.
. Explorar la pròpia socialització en el
gènere. Revisar la pràctica docent i del centre.
Els docents fan una formació que consta de 3
sessions en 3 mesos. Els alumnes fan durant 1,5h conta contes i exercicis
grupals i sessions intercalades amb el professorat. És molt important la
col.laboració de les famílies.
Consell
d’infants: el formen els alumnes de 5è de primària i es
farà campanya de sensibilització del municipi.
Programació xerrada adreçada a les famílies:
.
7 novembre: A les Escoles Bressol: A
què juguem? Amenaces i riscos a les xarxes socials.
. 2on trimestre: Qui t’entengui, que et compri.
. Març-abril: Educació sense cridar.
. Abril: Món laboral.
Moció
grup municipal Ciutadans: Han proposat que a les escoles del
poble obrin els patis a la gent. Manquen espais socials. L’Ajuntament va dir
que el pla local d’esports ha de buscar espais socials. S’ha de val.lorar.
Segueix pendent de reparació el sostre de
l’Escola Folch i Torres.
6.- Reparació jardineria
La fuita d’aigua detectada al pati es va
reparar de seguida en avisar a l’empresa que va plantar els arbres.
7.-
Facturació benefici Extraescolars Girem
S’ha acordat amb Girem que el benefici serà
facturació trimestral.
8.- Quota AMPA curs 19-20
Es decideix que la quota d’AMPA pel curs 19 –
20 sigui la següent:
- 28€ per 1
fill/a.
- 40€ per 2 o més
fills/es.
9.- Caga Tió, Reis i fotos Nadal
S’ha escollit el regal del Tió.
Amb el pressupost d’enguany aprofitarem per
renovar el vestits dels Reis.
Fotos Nadal: La voluntària, Olga Calvo, farà
les fotos un any més. Es proposarà fer les fotos entre el 19 i 23 de novembre.
10.-Temes importants reunions setmanal AMPA-Direcció
Ja s’ha comentat a l’Acta de reunió.
Ja s’ha comentat a l’Acta de reunió.
11 - Inspecció cuina
Deficiències detectades:
Aspectes
estructurals 1. El
rentamans del lavabo dels manipuladors és d’accionament manual.
(S’haurà d’instal.lar pedal segons
normativa vigent i parlar amb l’Ajuntament per saber qui assumirà la despesa).
Aspectes de procés 1. S’observa
algun hàbit incorrecte, per exemple permetre l’entrada a la cuina a personal
aliè. (En aquell moment s’estava reparant
la nevera per personal de manteniment). Aspectes d’autocontrols
1. No presenten acreditació de formació en
seguretat alimentària dels treballadors de cuina ni dels monitors de menjador
(l’última formació acreditada és del 2004 i sols d’una treballadora).
(Parlar amb Cecoc) 2. Els registres hi ha
que no s’estan fent, per exemple el control d’oli de fregir. (Parlar amb Cecoc)
3. La freqüència de verificació de
l’empresa no és concreta i tampoc queda constància escrita d’aquesta. L’última
analítica i informe data de l’octubre de 2017. (Parlar amb Cecoc) 4. El pla de neteja no està actualitzat, ja
que no considera els nous productes. (Parlar
amb Cecoc)
12 - Festa fi de curs
La festa de fi de curs es farà el divendres
14/06/19.
13 - Informació web Ajuntament
Les dades de contacte de l’AMPA són
incorrectes. S’avisarà a l’Ajuntament per fer les correccions.
14 - Casal Nadal
Enguany no es podrà oferir el casal de Nadal
perquè l’Ajuntament ha de pavimentar el terra de la planta baixa durant les
vacances de Nadal.
15 - Comissions curs 18-19
Tresoreria:
|
Rebeca
Pabón, Mª José Besolí, Marta Fuentes (TPV)
|
Atenció al soci:
|
Ana
Molina, Vanessa Tarancón (Beques), Pily Sánchez (Blog)
|
Comissió festes:
|
Isabel Luna,
Mireia Luna, Paqui Galeas, Pily Sánchez, Beatriz Del Río
|
Socialització:
|
Ana
Molina, Marta Fuentes, María Pérez, Eva García
|
Menjador:
|
Edith
Vilana, Dalia Mohedano
|
Extraescolars:
|
Yolanda
Alcalde, Violeta Pérez, Pily Sánchez
|
Carnestoltes:
|
Roser
Eslava, Mar Arjona, Ana Molina, Gemma Gómez
|
Consells Escolars:
|
Edith
Vilana, Begoña Lemos
|
FAPAC:
16 - Precs i preguntes
No hi ha.
Signen:
|
Beatriz
Del Río.
|
Silvia Calvo Solé
|
Beatriz
Del Río
|
Presidenta de l’AMPA Can
Cladellas Secretaria
de l’AMPA Can Cladellas
|
S’aixeca la sessió a les 23:50h. del dia 26
d’octubre de 2018. La propera reunió s’efectuarà el divendres 18 de gener a les 21h.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada